پریشان گویی های یک انسان

شاید آرام ام کند نوشتن،برای خواننده ای که نیستی

پریشان گویی های یک انسان

شاید آرام ام کند نوشتن،برای خواننده ای که نیستی

اخلاقیات (1)

قطعا کشف پوچی و عدم معنی در ذات هستی شجاعت میخواهد و  زیستن در عین این پوچی شرافت.
اگر حافظه ام یاری کند نوجوان که بودم در گلستان سعدی خواندم عفو در قدرت و کرم در تنگ دستی ستودنی تر است تا عفو در تنگ دستی و کرم در قدرت(شاید هم در نهج البلاغه) من این  را تعمیم میدهم به کسانی که به نیستی و پوچی ذاتی جهان واقفند_خوبند- و پاداشی را برای نیکو زیستنشان طمع ندارند. این انسان ها نسبت به افرادی که از ترس آتش و امید بهشت ، حیاتی ظاهرا پرهیزکارانه دارند قابل اعتماد تر خواهند بود. خوب باشید مهربانی کنید و در عین حال انتظار بازگشت این خوبی را نداشته باشید. جهانی که در آن زندگی میکنید نه جهان جذب است ، نه عدالت و نه بازگشت.
تاریخ بشر عصر های حیرت آور و ترسناکی را به خود دیده است . روزهایی که پدرانِ گله ، پسران خود را از ترس گرفتن ماده هایشان (مادر و خواهرانشان)میراندند و پسرانی که برای سلطه بر گله و به دست آوردن مادگان پدران را میکشتند... پسران رانده شده ای که ماده ای را دزدیده و به نوبتِ قدرت از او بهره میبرده اند. مردانی که بر سر لاشه ی شکار یکدیگر را میدریدند تا شانس بقای خود را بالا ببرند و در این نزاع خونین ان که قویتر بود (از تمام جهات هوشی،بدنی)  می ماند و زاده هایش را در طبیعت رها میکرد و ما فرزندان و وارثان همین انسان های خود محور و خون ریز هستیم که در آن دوران هولناک جان  به در برده اند ماده ای سالم یافته و ژن هایشان را به نسل بعد منتقل کرده اند. به شخصه انتظار زیادی از نوع بشر با این پیشینه ندارم.
حال تنها چیزی که انسان را از حیوان متمایز میکند اخلاقیات است... برای من اخلاق پدیده ایست که انسان را از خودخواهی و خود محوری به سمت ما شدن ، برای جامعه بودن و تلاش برای هدفی بالا تر از خوردن و سکس کردن متمایل میکند که خود هم در گیر و دار تکامل است.
با این اوصاف اگر توقع بازگشت خوبیهایتان به ادمها را نداشته باشید آرامش بیشتری را در خود احساس میکنید چون اگر لطفتان جبران شود خوشحال میشوید و اگر نشود برایتان اهمیتی ندارد...
امیر محسن ابادی

نظرات 1 + ارسال نظر
رضا سه‌شنبه 1 اسفند 1396 ساعت 15:24

تنها راه و روش پیشگیری از اعتیاد:



1- پرھیز از روابط نامشروع جنسی .

2- ازدواج را برنامه درجۀ اوّل زندگی قراردادن .

3 - القای ولایت شوھر بر زن و پذیرش ولایت از جانب زن .

4- ایجاد رابطه صمیمی و صادقانه در میان اھالی خانه .

5- متوقف ساختن تبلیغات علم پرستی و مدرک گرائی از جانب حکومت .

6 - متوقف ساختن تبلیغات رفاه پرستی در رسانه ھا .

7- متوقف ساختن پروژه ھای اقتصاد محوری در کشور .

8- متوقف ساختن اکراه و اجبار در دین و نفاق عقیدتی از جانب دولت .

9- متوقف کردن فرھنگ بچه سالاری در خانواده ھا .

10- پیشگیری از تجویز داروھای مسکن و روان گردان توسط نظام پزشکی کشور .

11- متوقف ساختن القاعات کاذب عرفانی از طریق رسانه ملی .



از کتاب " دایره المعارف عرفانی " استاد علی اکبر خانجانی - جلد اول ص 179

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.